-->

15 Temmuz 2009 Çarşamba

Mabel Matiz


Son bir aydır ne dönüyor müzik kutunda diye sorsalar cevabım, net ve bir o kadar da epik olurdu sanırım. Mabel Matiz derdim. Bir anlamı olup olmadığını bilmeden, düşünmeden. O işi birlikte yapalım isterseniz. Bir acı ses düşünelim önce. Demini almış ama. Sonra bir gitar, güzel dokunuşlarla hayat bulan bir gitar. Sonrasında sözler, renginden emin değilim ama bir güz havası olduğu açık. Bu üç şeyin birleşimi işte Mabel Matiz.

90'ların Türkçe Pop'undan aklımda birkaç mühim isim vardır hep. O isimlere bir yenisini ekledim Mabel Matiz sayesinde. İddialı bir söz gibi dursa da, aldırmıyorum işte, kuruyorum bu cümleyi. Mabel Matiz ismi tam olarak ne demektir net bir şey söyleyemem, lakin Kumral Ada Mavi Tuna romanını okuyanlar için tanıdık geldiğini söyleyebilirim. İpucumuzu vermiş olalım biz. Elimde kendisine ait 11 şarkı var. Her biri ayrı güzel. Zamanında Sezen Aksu'dan dinlemeye alıştığımız, Aysel Gürel'in sözleriyle hayat bulan İstanbul Hatırası'nı Mabel Matiz de yorumlamış. Tereddüt etmeden Sezen'inkiyle kıyaslarım bu yorumu. Bir o kadar güzel, bir o kadar içten işte. Her şarkısında nakaratlar can alıyor, en öne çıkan yönlerinden biri de bu. Filler ve Çimen ise çok özel benim için. O'ndan dinlediğim ilk şarkı nihayetinde. Her şarkıya eşlik etmem ben, meziyetim değildir. Ama işte Filler ve Çimen'i dinlerken o sözlere kayıtsız kalmak imkansız benim adıma. Beraber söylüyoruz ne güzel: "Kaybederek çoğalırsın, göz yaşının rahmeti can üstüne..." Söylese O Ben Söyleyemem, Hercai Menekşe, Kül Hece, Peruk Gibi Hüzünlü, Nazlı Ay, Şüpheli Şarkının Şairi ve Arafta ise benim diğer favori şarkılarım. Kendisiyle görüştüğümde, yakında bir müzik projesine dahil olacağını söyledi. Onun adına çok sevindim. Bittabi en çok da dinleyiciler için sevindim, güzel bir sesle tanışacaklar ne de olsa.

Bağra basılmalı efendim bu ses, bu alazalik derviş. En hakiki yorumumdur kendisiyle ilgili. Bir de canlı canlı dinlerken rakıya meze yapmak istiyorum Matiz'in müziğini. Kendisiyle Cihan Tekin'in yaptığı güzel söyleşiye de göz atmak gerek. Lafı uzatmayalım, keyifli dinlemeler.

Mabel Matiz @ My Space
Mabel Matiz - Filler ve Çimen
Mabel Matiz - Söylese O Ben Söyleyemem