-->

6 Temmuz 2009 Pazartesi

Alev Lenz


Uzun zamandır müzik post'u girmemişim, bunu farkettim şimdi. Telafi edelim öyleyse seri yazılarımızla. Dün, sevgili Ulaş Demiröz bir video gönderince albümün varlığından haberdar oldum. Yanılmıyorsam bundan birkaç yıl önce Okan Bayülgen'in bir programında ilk kez sesini duymuştum. İyi hatırlıyorum, hatta tek başına da değildi. Kendi adını taşıyan bir grubuyla birlikteydi. Ama daha sonra kendisi bu Alev grubundan ayrıldı ve daha kişisel olarak müzik hayatına devam etti. İsmi bu kez Alev Lenz'di. İsminin Alev olmasından da anlaşılabileceği üzere kendisi Türk asıllı Alman vatandaşı. Aslında bu yarı Türk yarı Alman olmasının, kendisini bir nevi daha güçlü kıldığını da vurgulamış. Kendi eliyle yazdığı biyografisine şuradan göz atabiliriz.

Alev Lenz tek başına yola devam ederken değişmişti, ama sesinin güzelliği daha da çekici hale gelmişti. Güzel bir değişiklik bu. Yeteneği vardı, geliştirilebilirdi. Çıkardığı Storytelling Pianoplaying Fräulein albümünde ne kadar yol katettiğini de gördük böylece. Tüm albüm, naif bir vokalle eşlik ediyor bize. Bunun yanında kendi çaldığı piyanolar albümün can alıcı noktaları oluyor. Elbette keman gibi çeşitli enstrümanlar da olaya dahil oluyor albümde. Özellikle kliple süslediği Flight 1701 şarkısında kemanlar iş üzerinde. Smile şarkısında ise Alev Lenz'in parmaklarında hayat bulan piyano sesleri mükemmel bir huzur kaynağı. Benim de albümde en ayılıp bayıldığım şarkı bu. Bunun yanında, ilk klip şarkısı Guys with Guitars, Breathe ve I Watch too Much TV de kulağa hoş gelen track'ler. Öykü yazımında hayli başarılı Alev Lenz. Doğaçlama yeteneğinin küçüklüğünden gelen bir kazanım olduğu aşikar. Ufak bir hatırlatma yapalım, vokalliğini bıraktığı Alman rock grubu Alev, yeni vokalleriyle müzik yapmaya devam ediyor. Bu bilgiden sonra sizleri piyano, hoş bir ses ve can yakan öykülerle baş başa bırakıyorum. İyi dinlemeler.

Alev Lenz @ My Space
Alev Lenz - Smile
Alev Lenz - Flight 1701